graphic

Saturday 21 June 2014

R.I.N.D.U..


Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

dalam kemelut tugasan dan tuntutan komitmen yang pelbagai perlu dipenuhi, aku berhenti. seakan sesuatu yang teramat bernilai telah tertinggal di belakang. hati dan jiwa terasa kosong yang teramat ngilu.

Allah..dah lama aku tak berbicara dengan ayah. selalu hanya berkirim salam melalui ibu.
setiap kali aku hubungi mereka, ayah selalu tiada dirumah.

telefon bimbitku yg 'cokia' aku capai. Hish..kenapa rindu sangat ni !! air mata menitis laju sambil menaip nombor telefon ayah. sebaik talian dihubungi, aku mula membaiki suara. Nanti, kalau ayah tau aku nangis sebab rindu beliau tak ke malu. huhuhu

"ayah pegi mengaji la, hari ni kan sabtu.."..

jawapan kakak lagi mengecewakan. aku gelisah. makan tak lalu, nak sambung buat assaignment xboleh fokus ! 

ayah..maafkan aku, dah lama tak cakap dengan ayah. ayah kecik hati ke sampai tak nak cakap dengan aku?

walaupun jarang cakap, doaku tidak pernah tiada nama ayah. dan begitu juga dengan ayah yang tidak pernah berhenti mendoakan aku. aku pasti.. cuma komitmen dan bebanan kerja yang luar biasa sejak akhir-akhir ni sedikit membataskan. ya..mungkin kedengaran seperti alasan. maafkan aku ayah..!

angin malam terus bertiup lembut. tingkap sengaja aku buka seluasnya. kelihatan bulan tersenyum indah dipagar bintang pujaan. Agaknya, bagaimana ianya kelihatan kalau dilihat dari rumah? semestinya bertambah indah dengan haruman pohon buah-buahan dan bungaan hasil tangan ayah.. bertambah indah bila disertai dengan senyuman ibu !

Ayah.. Ibu.. Anakmu rindu..

Benarlah, seperti yang dititipkan dalam wasiat cinta Al-Banna, kewajipan yang kita ada lebih banyak dari waktu yang kita punya. tapi andai tidak mampu buat semua, jangan ditinggal semuanya. 

Dengan Izin Allah. aku akan mencuba sehabis mungkin ayah, ibu.. kerana aku tahu, dunia ini tempat berpenat. aku mohon, teruskan doamu insan kesayangan. setelah selesai semuanya kita akan bertemu.

penuh cinta dari anakmu..









No comments:

Post a Comment