graphic

Tuesday 15 May 2012

AKU DAN DIA








kata mereka;


kenapa harus mencari Sulaiman


jika diri bukannya Balqis?


jangan berani mendamba Muhammad


jika tidak semulia Khadijah..


lalu ak tertanya,


siapa idaman hati?


aku hanya pingitan biasa,


tidak semulia dia-mahupun dia


aku gadis biasa yang impikan dia,


yang menjadi tempat aku bersandar,


aku adalah tiang baginya.


mampu aku dengari suaranya


aku menjadi suara hatinya,


dia menjadi guru dan muridku


aku menjadi murid dan pembetulnya,


aku mahu menjadi aku untuknya


kerana dia juga mahu begitu.


aku mahu dia mendengar


ketika aku bersuara, ketawa, duka..


suaranya buat aku kekal mendengar


jangan jemu pada yang itu..


menjadi dendang dan irama hati kami


dan setiap alun dirinya menjadi muzik jiwaku


biar kami ada bersama sama


walaupun jauh


tanda kami percaya


biar kami menjadi pelengkap kami


kerana kata mereka lagi


Hawa memang tercipta untuk Adamnya


buat aku tersenyum......


dan pedih.....


____daripada cinta kepada cinta ^^


terima kasih sahabat :')











2 comments: