graphic

Thursday 17 May 2012

ANgAn mAnusiA








..Kadangkala kita terlalu BERANGAN-ANGAN nak mencari SEORANG LELAKI SOLEH/SEORANG WANITA SOLEHAH untuk dijadikan SUAMI/ISTERI supaya hidup kita bahagia di dunia dan akhirat tetapi kita JARANG SEKALI mengingatkan diri kita untuk BERUSAHA mencari sekurang-kurangnya SEORANG KAWAN yang SOLEH/SOLEHAH supaya kita juga mendapat kebahagiaan yang sama.. Kan?

..Kadangkala kita selalu BERANGAN-ANGAN mahu ditemukan dgn LELAKI SOLEH/PEREMPUAN SOLEHAH supaya kita dapat berpimpin tangan menuju REDHA Allah bersama-sama..padahal kita tidak berusaha MENDAMPINGKAN diri mencari SAHABAT yang SOLEH/SOLEHAH yang boleh mengingatkan kita WAKTU SOLAT, PUASA, BACA AL-QURAN.. kan?

p/s : Bukankah SAHABAT YANG BAIK juga adalah PEMBUKA JALAN untuk kita menjadi yang baik dan PERMULAAN CERITA untuk kita MENDAPAT yang terbaik juga? Sahabat SOLEH/SOLEHAH yang sentiasa MENEGUR diri saat iman semakin berkurang..yang membantu MENYEMBUHKAN IMAN yang sedang sakit, yang bersama diri saat DUKA mahupun tawa..yang saling MENCINTAI kerana Allah.. ✿~

No comments:

Post a Comment