graphic

Thursday 27 November 2014

meninggalkan pelangi


move on ?

begitu lunak bibir mengungkap. begitu senang mata yang memandang. tapi bagaimana pula dihati?

sebuah takdir yang harus diterima itu seringkali dipertikaikan.

walau beribu kali akal mengingatkan hati, namun ianya umpama menutup langit dengan tapak tangan sendiri.

sukar. 

walau macam mana sekalipun kita mencuba, ianya sukar!

Suatu ketika

langkah kaki ini terhenti. 

terpesona melihat indahnya pelangi

kaki seolah-olah memberat. enggan meninggalkan pelangi yang begitu indah.

namun harus  diakui, perjalanan yang masih jauh harus diteruskan.

Memang pelangi takkan selalu mampu jadi peneman. Bila kau berjalan,
Pelangi pasti akan kau tinggalkan.


sematkan indahnya dihati. semoga takdir Pencipta yang menanti di hadapan lebih indah dan lebih dekat bagi diri.

lalu kata aku, mengapa harus berusaha menutup langit itu?

sedangkan segala yang ada di cakerawala itu sangat indah dan mempesona.

cuma yang tinggal, hati dan jiwa yang menilainya.

Untuk manusia.. 

Tuhan tidak pernah memberi kisah yang sia-sia.

ingat, Allah itu ada. Allah itu ada. 


“Dan apabila hamba-hamba_Ku bertanya kepadamu tentang AKU, Maka (jawablah), bahawasanya AKU adalah dekat. AKU mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, Maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran.” (Baqarah, 186)

selamat berbahagia, buat kamu dan aku.





No comments:

Post a Comment