graphic

Thursday 15 November 2012

aku :)



Aku bukan bidadari yang membawa kedamaian, namun aku ingin membahagiakan orang yang aku sayang, membuat mereka ketawa dan tersenyum...

Aku bukan malaikat yang berhati putih seputih salju, aku hanya insan biasa yang ada salah dan khilaf...


Namun.. aku harus juga mencuba dan TERUS mencuba untuk MENJADI yang terbaik setakat TERMAMPU dalam kisah hidup aku sendiri..untuk IBU, untuk AYAH, dan untuk DIA dan MEREKA yang aku kasihi.. aku mahu membawa MEREKA ke JANNAH, insyaAllah..!


JADI, bimbinglah aku jika aku TERSASAR, SAMBUTlah aku jika aku TERSUNGKUR dalam melangkah! IRINGILAH aku jika aku TERSESAT dalam mencari CINTANYA, kasihilah aku SEADANYA aku.. kerana AKU adalah AKU, gadis biasa yang LEMAH dan amatlah LEMAH..








yang ikhlas,

CIK KIWI :')



14 comments:

  1. Kita manusia semuanya xsempurna..tetapi jika kamu cari kesempurnaaan,sempurnakan dirimu dahulu.. -..-

    ReplyDelete
  2. Menjadi seorang manusia yg nampak sempurna di mata manusia lain itu memang mustahil. Lagi pula bukankah Allah melihat pada hati dan keimanan yg ada pada diri, bukan pada luaran kita. Dan Allah juga tidak melihat pada banyaknya harta yg kita punya, sebagaimana rupa kita, atau setinggi mana pangkat kita di dunia ini.. sy tak mampu utk jadi sempurna, dan tak pula mencari kesempurnaan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iman melambang peribadi seseorang..jika kita mempunyai iman,adakah perangai kita ini tidak mengikut jalan islam?mmg susah nk sempurna dimata manusia tp sekurang2nya kita blh jauh drp fitnah?

      P/s : ini sekadar soalan,tiada kena mengena yg hidup @ telah meninggal dunia..sekian

      Delete
  3. bila kita ingin diterima oleh semua pihak, dicintai oleh semua orang,
    dan terhindar dari semua celaan dan fitnah, beerti kita telah menginginkan sesuatu yang mustahil terjadi.. tidak semua muslim itu mukmin.. tidak semua yg mempunyai iman itu boleh terhindar dari fitnah, malah semakin kita mencari keimanan, semakin kuat ujian dariNya.. benar, sekurang2nya kita boleh jauhi fitnah, tapi kita tidak boleh menghalangnya.. jika fitnah itu satu ujian, redha..

    ReplyDelete
  4. MALU dan IMAN beriringan bersama, Sekiranya HILANG salah satu dalam diri seorang hamba.. Maka, yang satu lagi pun akan HILANG JUA .

    ReplyDelete
  5. Assalamu'alaikum...sebagai sahabat menegur dan menerima teguran itu PERLU sangat...mengkritik bertujuan menghentam tidak akan ke mana-mana, bahkan mungkin akan menjadikan hubungan persahabatan itu semakin retak, Islam tidak mahu putus saudara, oleh itu, dalam melihat diri orang lain, sama-samalah kita melihat dan muhasabah diri-sendiri terlebih dahulu,bersedia untuk ditegur dan menegur...saling tolong menolonglah untuk perkara kebaikan...sebagai wanita menjadi kewajipan sebaik mungkin untuk mengelakkan fitnah itu daripada berlaku...cuba elakkan wanita tidak sama dengan lelaki, jangan samakan...wanita ada darjatnya Allah kurniakan, begitu juga lelaki, Oleh itu, bersyukur dan gunakanlah darjat yang Allah kurniakan itu sebaik-baiknya...ingat fitnah boleh dielak melainkan kita dah berusaha mengelak tapi ia datang juga, itu semua ketentuan Allah...ingat...elakkan fitnah itu sangatlah baik....sekian...

    ReplyDelete
  6. Hanya Rasulullah yang sempurna tetapi kita kena berusaha untuk jadi sempurna sampai mati...usaha tu yang Allah nak tengok...istiqomah walau sedikit...lama-lama jadi bukit...

    ReplyDelete
  7. betul pakcik.. terima kasih.. :)

    ReplyDelete
  8. Betul tu tok wan,gunakanlah darjat sebaik mungkin..jaga perhubungan dgn sahabat kita supaya tidak terguris hati..sahabat bkn hany dimulut dan dunia..sahabat bia la smpai bila..insyaallah..

    ReplyDelete
  9. sama-sama jagalaaa...kenal pasti apa yang menyebabkan sahabat kita terguris, kalau terguris jangan pulaukan..itu tidak baik untuk kesihatan...

    ReplyDelete
  10. gambar sape tuuu yang saudari ambil tuuu kan kene marah kat tuan die kan ambil tanpa izin

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntoh..amik kat page.. ade nme oh tu, saudara pkcik knl k? hehe :P

      Delete
  11. puitis......
    http://www.jeritpekik.my/2012/12/senarai-entry-entry-terbaik-dari_26.html

    ReplyDelete